My generation

För något år sen skrev jag ett inlägg om hur dampig pappa kunde vara ibland. Idag fick jag uppleva det igen. Sen vi flyttade in i detta hus (för åtta år sen) så har vi aldrig rensat vinden något. Så han har tydligen planerat ihop med min mor att vinden skulle tömmas helt, Jaaa jag är seriös. Man hinner liksom samla på sig sjukt mycket skräp på åtta år. Han är som sagt dampig den gubben. Är det inte uterum som byggs eller badrum som renoveras så är det något annat projekt han har. Att vila finns inte i dennes värld. Liksom, en lördag..det första jag tänker på är vila och öl. Men inte papi. Gubben räknade ju såklart med att jag skulle hjälpa till. Det kändes inte lönt att tjafsa om saken eftersom han ändå är så sockersöt gubbfan. Alltså jag kan inte beskriva med ord hur mycket skräp vi lyckats samla på oss genom åren. Tanken är att vi ska bygga om lite på vinden osv. Därför är nu vårt uterum och garage som båda är ganska stora just nu fulla med lådor och annat skräp. Att göra detta idag var kanske det tråkigaste jag varit med om men jag försökte göra det bästa av situationen och lite kul hade vi ändå. Det kan iofs vara för att gubbfan är så söt när han är dampig, så jag har lite kul på hans bekostnad. Mami sken också som en sol idag vilket var trevligt, vanligtvis blir det krig och hysteri när vi flummar med "våra" projekt hahah. Men nä, det gick bra :)

Tog precis en dusch, om ett par timmar kommer Nicke och hämtar mig. Vi ska hem till henne och laga lite käk, dricka vin och chilla till någon rulle antagligen. Mycket näjs!

Pengar rullar in som det ska! Det går bra nu, kompis det går bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0