When you were young

Jag läser på Komvux just nu i hopp om att höja betygen en aning för att sedan söka in på utbildningen som sedan ska forma min framtid och ge mig jobbet som sedan ska kunna bidra till att mina ungar kommer få mat på bordet en vacker dag. Komvuxbyggnaden har flera olika klasser. Vanliga komvuxklasser, SFI samt ett IV-program. IV-eleverna är balla.

Idag kände jag att det inte var lönt och dra hem efter körskolan eftersom jag några timmar senare skulle ha lektion på komvux och komvux ligger bara 50 meter från körskolan. Så jag satte mig i "skolcafeterian" och pluggade. Gott kaffe har dom även fått i maskinen, tre koppar drack jag medan jag pluggade mycket flitigt. Medan jag satt och pluggade klampade två IV-elever in och slog sig ner vid bordet bredvid mitt. Dom var max 16 år och hade antagligen jugge ellet annat balkanpåbrå, det hörde jag när dom pratade. Hur som helst, deras intensiva konversation kunde jag inte låta bli o tjuvlyssna på, när dom ändå pratade så öppet haha. Jag kommer inte nämna namnen som dom nämnde, inte för att jag tror att någon förutom Nic o brorsan känner till min blogg men för att va på den säkra sidan haha. Men såhär såg lät det ungefär:

1: Mannen, hörde du vad Anna sa till sin pojkvän helt öppet? Jag trodde Jag skulle flabba ihjäl maj.
2: Vadå vad sa hon?
1: Typ abooo så tråkig du blivit som aldrig har tid o knolla längre!
2: Hahahaha
1: Skitball alltso
2: Fan det var överlängesen jag baxade alltså
1: Asso jag med, typ förra helgen
2: Shiiiiit, ja samma här nästan
1: Fan asso, du vet Maria o Danijeel.
2: Mhmm
1: Fan asso du vet om att dom träffades skitlänge utan o baxa
2: Asså seriöst?
1: Jaaa, jag menar..henne ska man bara va tillsammans med för o baxa liksååm. Ingen annat
2: Naaj inget annat. Men faaan asso jag baxade med Nina en gång. fett fin.
1: Jaaa iranier är fett fina asso, även araber dom är fett fina alltso
2: Jaaa fast du vet, Fatima hade inte baxat med många. Hon visste inte så mycket typ.
1: Är det sant?
2: Ja hon hade typ bara baxat med en
1: Shiiit....
2: Mmmm
(I det här skedet kämpar jag för att se sjukt obrydd ut o låtsas va fullt koncentrerad med att läsa om den grekiska teatern och typ biter mig i kinderna för att inte ens visa att jag ler. Inombords asgarvar jag)
1: Asso shiiit, en gång när jag baxade med Johanna.
2: Mhmm..
1: Asso jag svär vi baxade i typ tre timmar
2: Seriöst? Vadå tog ni ingen paus?
1: Joo du vet 10 minuter sen fortsatte vi igen
2: Jaaa precis som mig haha
1: Jaaa. Asso jag svär efteråt var sängen så blöt som att vi hade pissat ner sängen. Som vi svettades asso shiiit.
2: Shiiiit...
1: Mmmmm...
2: Asso en gång så sov jag o så försökte Carolina väcka mig för hon ville baxa du vet.
1: Mmm..
2: Så försökte hon helt länge men du vet jag sov så jag råkade putta bort henne från sängen
1: Asso shiiit hahah
2: Mmmm..jag vet alltså inte vad jag gör men jag gör sjuka grejer när jag sover. Sager konstiga saker o så. Men jag minns aldrig.
1: Men du vet ju ändå att du brukar göra det?
2: Mmmmm...
1: Jaja..vafan, ska vi gå ut o röka?
2: Ja kom!

Detta samtal pågick i ca 30 minuter. Alltså jag dog, jag verkligen dog. Jag hade kunnat asgarva åt detta men tog i för kung o fosterland för att inte ens visa att jag lyssnade. Jag låtsades läsa och anteckna och verka sjukt obrydd. Men dessa två herrar förgyllde min eftermiddag. Det är så jävla läckert o va sådär ung. Livet är så jävla spännande liksom. Jag vet inte vad dessa killar har för mål och framtidsplaner men jag hoppas dom tar sig ut ur IV-träsket och gör någonting vettigt med sina liv. Jag önskar dom verkligen det. Dom verkar ju ha lyckats charma många kvinnor under sina få år i livet. Hoppas dom även lyckas charma rektorer, lektorer och chefer i framtiden. Jag hoppas även att den ena av dom köper sjukt mycket sängkläder. Sen hoppas jag naturligtvis att dom inser att kondom är en sjukt bra grej. Usch vad jag låter gammal nu. Men deras samtal gjorde mig verkligen glad och faaan vad jag önskar dom all lycka i livet, seriöst :D

Nu ska jag sova. Imorgon är det sovmorgon sen jobb. Sedan möta mami och försöka hitta något o ha på mig på Lördag. Black and white var det ju.

Piss in peace mina vänner.
Natti och fred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0