Blood & Lashes

Något jag glömde ta upp i mitt senaste blogginlägg var att jag någon natt under mellandagarna fick åka in till akuten i Lund eftersom jag tydligen hade blivit matförgiftad. Det var absolut inte roligt. Dom tog sjukt många blodprov på mig. Och jag som verkligen avskyr spruta i armvecket. Jag frågade sköterskan mycket snällt "Duger det inte med vanligt stick i finger?" Men nä de gjorde det inte så armvecket it was. Mina värden var inte så bra så läkaren sa att han skulle skicka iväg en remiss till min vårdcentral så jag efter nyår kunde gå och ta nya prover så att dom helt enkelt kunde jämföra o se om mina värden hade blivit bättre. Så jag tog mig helt enkelt till Vårdcentralen förrigår typ.

Den faktiskt mycket trevliga sköterskan sa att jag kunde slå mig ner och jag ställde som vanligt frågan mycket trevligt "Blir det stick i finger eller armvecket" Hon log lite ledsamt och sa armvecket. Ok, armvecket it was. Jag blir alltid nervös och yr. Men sköterskan var mycket smart hon. Under tiden hon stack mig och grävde bland mina ådror frågade hon mig "Nu måste du bara säga mig, är det lösögonfransar du har eller är dom äkta?" Jag svarade att dom var hur äkta som helst. Hon var impad och frågade om namnet på min mascara. Sedan kallade hon in halva vårdcentralen och bad dom titta på mina ögonfransar och komplimangerna bara flödade. Flera sköterskor fick även skriva ner namnet på mascararan. Sen rätt som det var sa min snälla sköterska att jag nu var färdig. Vi hade alla fått oss ett gott skratt och lite trevlig dialog. Jag tyckte sköterskan skötte det mycket snyggt. Jag vet inte om hon var seriös på det där med ögonfransarna eller om hon bara ville lugna ner mig lite. För jag märkte seriöst inte av sprutan o allt blod som tömdes ur min taniga flickkropp. Hur som helst så skötte hon det snyggt, riktigt proffsigt faktiskt. Dock är mitt armveck moderatblått för tillfället. Men det är ok. Mina värden vad till och med bra. Jag är nog lite nöjd och stolt.


Det ÄR blåare än det ser ut, ljuset som förstör. 



Piss in peace.

BTW, mascaran jag använder är Max Factor False lash effect.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0