Das model

Det finns ett sketet företag som heter "Modell för en dag". Där kan vem som helst oavsett kön, hudvärg, bullimi, fetma, inavel, missbildning, utseende rent allmänt få fotas i en fattig jävla lågbudget studio. Man blir tydligen sminkad och får tips om vilka vinklar som passar en osv osv osv. Det roliga är att nästan ingen som modellar där ser bra ut ens. Men som sagt, VEM SOM HELST får fotas där. Man betalar sedan för sina egna bilder. OCH sen får man ange typ 10 vänner eller liknande som man vill ska bli uppringda och så samma sagolika erbjudande. Flera av mina vänner har entrat denna så kallade studio och sedan gett företaget mitt nummer som sedan ringt mig och gett mig detta sagolika erbjudande. Eller ja, det är vänner jag inte ens kommer ihåg. Folk jag knappt känner som bara valt några namn random från telefonlistan. Jag blir lika förbannad varje gång jag får ett samtal från detta sketna företag. Alltid har jag blivit uppringd mitt under en föreläsning eller när jag är ute på praktik. SLUTA GE UT MITT NUMMER!

Kan man inte bli professionell modell så kan man lika gärna ge upp istället för att spackla sig och sno posér från Elle och tro att man inom snar framtid blir nya Daria Werbowy, Kate Moss, Caroline Winberg etc etc.

Min Nicke kan däremot fota, JAG fotar fan bättre med min mobil.

Jag hoppas det går åt helvete för detta företag och för ALLA som lägger till mig i deras rekomendationslista.

PEACE


Kommentarer
Postat av: Nic

Awh! Vi får fotografera någon dag, haha.

2009-09-07 @ 17:00:04
URL: http://iheardapuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0