I don't wanna grow up

Som vanligt kan jag inleda med "long time no see". När jag är ute på praktik sover jag alltid som en jäkla stock om kvällarna. Somnar vid 21 och sover hur djupt som helst. Idag var desstuom min mentor på besök och gav mig hur mycket beröm som helst! Tydligen är jag mycket pedagogisk och behaglig.

Det är så kul det där med praktik för ibland kan jag känna mig sjukt lillgammal när jag är bland eleverna. Ett av mina första skolminnen till exempel, det var att jag alltid reaggerade på att lärarna alltid tog mycket grönsaker i matsalen. Jag förstod inte riktigt om det var för att dom verkligen älskade grönsaker eller ifall dom ansåg det vara lite vuxet. Själv var jag en av dom som gärna totalvägrade grönsaker (och allt nyttigt) i skolan. När lärarna kom med sitt "ni MÅSTE ta lite grönsaker" så tog jag oftast bara en liten salladsbit. Då brukade lärarna säga att jag tog för lite grönsaker och jag gav alltid samma svar när jag fick den kommentaren "ni sa att jag skulle ta grönsaker och nu har jag faktiskt gjort det". Men idag hände det sjuka. Jag gick till skolmatsalen och skulle käka med min handledare. När jag stått den i låååånga skolmatkön och sedan tagit mat och gått och satt mig insåg jag att min tallrik nästan bara bestod av grönsaker. Jag försöker fortfarande förstå varför jag tog så mycket grönsaker.. ville jag ge eleverna ett vuxet intryck? Eller jag kanske bara kände för grönsaker just för den stunden? Usch..sjukt lillgammalt var det iaf.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tja såg att du också bloggar. Skoj! Keep up the good work och lycka till i tävlingen!



//Patrik Appelquist

Hundratusen och ett år -Välgörenhet för gatubarn på nätet

www.gatubarn.nu

2009-10-29 @ 01:43:58
URL: http://www.gatubarn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0