The Passenger (En bastards närhet)

För något år sen läste jag punkt SE när jag åkte buss på väg till skolan och läste en krönika som var skriven av Alex Schulman. Jag tyckte om den krönikan och skrattade högt så alla andra bussresenärerna tittade på mig som att jag var helt dum i huvudet. Krönikan handlade om Alex syn på ungdomar, dom går runt i mjukisar och går runt med chipspåse vart dom än befinner sig. Läsvänlig färdlektyr helt enkelt. Det var ju trots allt färdlektyr. Men...

Jag vet inte om jag verkligen börjar bli för gammal och det är lite kärring/ragatavarning över mig.. för jag har börjat klaga på dagens ungdom jag med.. Men idag åkte jag samma buss som jag åkte för något år sen då jag läste Alex krönika som för mig bara var en krönika att läsa på bussen på väg till skolan.. Klockan var 07.25 typ.. och jag är inte morgonpigg.. Så med andra ord var jag inte glad och munter direkt.. Bussen var nästan full men jag kände trots allt att jag INTE vill stå upp..jag var för morgontrött. Satte mig där det var ledigt, bredvid en bastard som antagligen var ca 16 år. Där satt han, med sina skabbiga mjukisar.. sitsen bredvid var ju ledig men han hade bena där den bastarden i hopp om att ingen skulle sätta sig bredvid honom. Men jag tittade honom med den där blicken "Hörru bastard, jag har inte fått någon sömn inatt, flytta benen innan jag slår skallen av dig, det är inte med nöje jag sitter bredvid dig". Han haja till slut, bastarden. Han himla med ögonen som att han tänkte "jävla kärring", sedan maka han på sig så jag fick plats. Vem tror han att han är? Det var verkligen inte med nöje jag satt där, hans fula jävla mjukisar attraherade inte mig precis och inte heller hans lukt..han luktade ungefär gammal kattlåda. Han åt inte chips men han käkade kexchoklad (ja klockan 07.25!!) och bastarden smula ner hela bussen. För att jävlas läste jag dagens Metro och slog till honom med armbågarna varje gång jag vände blad. Med flit såklart, men det fattar ju inte bastarden. Vart skulle han egentligen? Till skolan? Han såg knappast ut som någon som tänkte på utbildning eller så.. såg ut som en jävla socunge som var på väg till IV-programmet eller till socialen för ännu en utredning eller nåt.

När jag klev av bussen var jag glad, jag lyckades visa bastarden min avsky..jag tror han fattade! Sedan traskade jag iväg till skolan, köpte mig en stor kaffe och log inombords samtidigt som jag kom på att Alex Schulman är ett jävla geni.

Piss in peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0